Your post count prohibits you from posting new replies in this forum!
Users with less than 1 posts cannot reply to threads here. Your post count is currently . You need to post first in the Intro thread.
Results 1 to 7 of 7

Thread: Review: Star Wars Outlaws

  1. #1 SP
    Why so serious ? razvanrazy's Avatar

    Review: Star Wars Outlaws

    Anuntat in urma cu doar 1 an printr-un CGI trailer excelent realizat, urmat de un gameplay demo care mi-a starnit interesul, Star Wars Outlaws este cel mai nou titlu din universul Star Wars, un joc de actiune open-world dezvoltat de Ubisoft Massive in colaborare cu Lucasfilm Games.

    Amplasat intre evenimentele din "The Empire Strikes Back" si "Return of the Jedi," jocul promite o poveste captivanta, cu personaje noi si o lume vasta de explorat.

    Pe langa personajele si locatiile existente din filme, care au fost recreate cu grija si pasiune, acest proiect a permis echipelor sa contribuie la galaxia Star Wars prin crearea multor elemente noi, cum ar fi personaje noi (precum Kay, Nix, ND-5, Jaylen, Sliro si Vail), specii noi (inclusiv specia lui Nix, Merqaal), lumi noi (Toshara, Mirogana, si sistemul spatial Toshaal), echipamente sau clanul Ashiga si multe altele, care, cu siguranta, ii vor cucerii pe fanii acestui univers incredibil.

    Desi nu sunt fan al universului Star Wars, nevazand niciun film sau serial, dar cunoscand intrucatva anumite personaje, locatii sau intamplari, am avut cumva oportunitatea sa joc si sa evaluez acest joc nu din perspectiva unui fan care poate ar trece peste orice neajuns sau dimpotriva, ar critica si mai rau orice chichita, ci din perspectiva unui simplu jucator, avid al jocurilor 3rd person action adventure, in special cele open world si cu o poveste buna.

    Star Wars Outlaws s-a lansat pe 30 August 2024 si este disponibil pentru PC, Playstation 5 si Xbox Series S/X.


    Prezentare si poveste

    Star Wars Outlaws ne introduce intr-o galaxie marcata de razboi si conflicte interne.

    Povestea o urmareste pe Kay Vess, un personaj carismatic si bine conturat, intr-o serie de misiuni riscante, care lupta insotita de prietenul ei cel mai bun, Nix, pentru a-si castiga libertatea, navigand printr-o galaxie controlata de Imperiu, interactionand cu diverse factiuni criminale si confruntandu-se cu provocari care ii vor testa limitele morale si abilitatea de supravietuire.
    Kay este nu doar o supravietuitoare, ci si o oportunista, gata sa profite de haosul si dezordinea cauzate de luptele dintre Rebeli si Imperiu.

    Jocul exploreaza partea intunecata a universului Star Wars, punand accent pe lumea interlopa, unde contrabandisti, pirati si mercenari fac legea.

    Kay este un personaj diferit de eroii clasici din Star Wars. Ea nu este nici Jedi, nici soldat, ci o proscrisa care trebuie sa se descurce intr-o lume in care moralitatea este adesea relativa. Relatiile pe care le dezvolta cu diversele factiuni si personaje din univers sunt esentiale pentru supravietuirea ei.

    Jocul reuseste sa creeze o poveste in care alegerile jucatorului au un impact real asupra firului narativ, permitand personalizarea experientei.
    Astfel ca alegerile tale pot influenta nu doar desfasurarea evenimentelor, ci si modul in care esti perceput de alte personaje, adaugand un strat suplimentar de imersiune si complexitate.

    Doresc totusi sa mentionez faptul ca se simte putin ciudat felul in care e scrisa povestea.
    Pare ca e scrisa pentru un joc ne-open world si putin dupa jumatate, cam de pe la 65-70% din poveste, unde este mult mai liniar, se vede lucrul asta, pentru ca te tine lipit altfel de ecran, cand nu mai ai acces la open world si parca savurezi altfel jocul.
    Dar in prima parte, felul in care este structurat sa fie atat de deschis si nu conteaza ordinea in care faci misiunile principale pana la un punct, parca nu simti neaparat ca ai o poveste spre care tinzi, doar mergi pe planete si faci cateva misiuni, dintre care unele sunt si principale.


    Grafica si sunet

    Dezvoltat cu SnowDrop Engine, motorul grafic din spatele unor jocuri inca superbe din punct de vedere grafic, precum The Division sau Avatar, Ubisoft Massive a realizat un univers Star Wars spectaculos din punct de vedere vizual, cu un nivel de detaliu remarcabil.

    Fiecare planeta din joc este unica, cu peisaje si medii variate care reflecta diversitatea si bogatia galaxiei.
    De la orasele animate si vibrante, futuriste, aglomerate si pline de viata, la pustiurile intinse, neprietenoase si peisajele extraterestre, fiecare locatie este o opera de arta in sine.

    Detaliile ambientale sunt impresionante, fie ca vorbim de efectele de lumina, vreme dinamica, nori volumetrici sau detaliile arhitecturale care sugereaza o istorie bogata.

    In schimb animatiile personajelor sufera putin pe partea de fluiditate si realism in interactiunea cu mediul inconjurator, desi in mare parte isi fac treaba cu succes.
    Dar avem momente cand incercam sa sarim pe undeva sau sa interactionam cu ceva si parca am controla un cub, nu o persoana.

    De asemenea, expresiile faciale sunt in mare parte reusite, ajutand la transmiterea emotiilor si intentiilor de personaje, dar sunt momente cand parca s-a terminat bugetul si avem personaje secundare (si nu numai) total lipsite de expresie sau carora nu li se misca decat gura cand vorbesc.

    Tot pe partea asta doresc sa mentionez lip sync-ul care este dezastruos in mare parte, la nivelul jocurilor de PS3/X360 si poate doar in cinematics-uri arata asa cum ar trebui, dar nicidecum la nivelul anului in care ne aflam sau macar la nivelul altor jocuri Ubisoft.

    Pentru a intra putin in detaliu pe partea grafica, din ce am vazut in analizele grafice postate de canalele specializate (Digital Foundry, IGN, samd), jocul ruleaza pe Playstation 5 si Xbox Series X in 2 moduri grafice (3, daca dispuneti de TV compatibili HDMI 2.1), dar pe langa aceste moduri grafice, avem si optiunea de a-l juca in mod cinematic (21:9), care sa-l faca sa arata ca un film, cu bare negre sus si jos, sau putem schimba pe modul “Fill Screen”, adica normalul nostru in jocuri pe TV, formatul 16:9.

    Astfel ca avem:
    • Quality Mode (30fps) – cea mai mare rezolutie si cea mai clara imagine overall, cu o rezolutie dinamica intre 1134p si 1620p
    • Performance Mode (60fps) – cea mai mica rezolutie dar cel mai mare framerate, cu o rezolutie dinamica intre 720p si 1080p
    • 40fps Quality Mode (120Hz display) – cea mai buna optiune pentru o imagine mai clara si o experienta fluida, cu o rezolutie dinamica intre 936p si 1252p

    Dar astea sunt optiuni cu care deja ne-am obisnuit pe generatia asta de consola.
    In schimb, ce mi s-a parut absolut fabulos este modul in care au putut implementa inclusiv pe console, toate cele 3 features de Ray Tracing.

    Astfel ca jocul suporta, simultan, atat RTGI (iluminare globala), RT Shadows, dar si RT Reflexions.

    Recunosc ca dupa ce am aflat acest lucru, eu crezand ca doar RTGI este folosit (dupa cum arata ambient occlusion in joc), rezolutia mi s-a parut un compromis bun, pentru a ma putea bucura de o asemenea experienta vizuala, mai ales jucat pe o consola de 500 euro.

    Daca in schimb avem un PC foarte bun, cu un 4090 (si un procesor de top, mult RAM si un SSD rapid), jocul dispune de un mod grafic High End, cu RTXDI (Ray Tracing Dynamic Illumination) si Ray Reconstruction (feature pe care doar in Cyberpunk 2077 l-am mai vazut), iar acestea 2 extra implementari, fac jocul sa arate in toate cadrele, ca scene randate in programe profesioniste de grafica (Maya, 3D Studio Max) si sper din tot sufletul ca pe urmatoarea generatie de console sa vedem astfel de features implementate macar la 30fps, pentru ca jocurile arata absolut senzational.

    Revenind la console, recomandarea mea ar fi, daca aveti TV compatibil HDMI 2.1 (care sa suporte 4K si 120Hz), sa experimentati jocul in modul 40fps.

    Eu m-am bucurat de joc pe un Xbox Series X, mostly in modul Performance (60fps), dar in unele momente am trecut in modul Quality (30fps) de curiozitate, mai ales in orase, unde nu aveam nevoie de viteza, si sincer, mai ales datorita Ambient Occulusion obtinut cu ajutorul Iluminarii Globale cu Ray Tracing, jocul arata senzational.

    Star Wars Outlaws ne permite sa exploram mai multe planete din galaxie, fiecare cu propriile secrete, resurse si pericole. De la jungla densa pana la ruinele antice, explorarea este recompensata cu obiecte rare, misiuni secundare interesante si intalniri neasteptate.

    Cei de la Ubisoft spun planete, dar de fapt este ceva asemanator cu Starfield, nu cu No Man’s Sky, unde avem o bucata mare de harta, ce insumeaza 1 sau mai multe orase mai mici si o zona deschisa pe care o putem explora in ritmul nostru, cu motocicleta care leviteaza (Speeder) si unde gasim atat comori cat si misiuni secundare sau intamplari random de pe harta.
    Ca o exceptie de la cele de mai sus, exista o planeta (Kijimi), care nu dispune de open world, ci este doar un “open city” – un oras mare.

    Iar trecerea de pe harta in spatiu se face la o apasare de buton cand suntem in nava, urmata de o animatie care ne scoate in orbita, trecand prin plafonul de nori volumetrici la viteza mare, timp in care putem misca usor nava, dar nimic mai mult.

    Sunetul este un alt aspect in care "Star Wars Outlaws" exceleaza.

    Coloana sonora, compusa intr-un stil care omagiaza temele clasice ale lui John Williams, reuseste sa creeze o atmosfera epica si tensionata. Fiecare scena este acompaniata de muzica potrivita, care accentueaza momentele de actiune, suspans sau drama.
    Efectele sonore sunt la fel de bine realizate, cu sunete autentice pentru arme, vehicule si alte elemente din universul Star Wars.

    Mi s-a parut senzationala partea asta, mai ales in lupte, cu lasere si explozii, ecourile locatiilor respective in acompaniament cu o coloana sonora de exceptie – niste momente pur si simplu fenomenale – nici nu pot sa-mi imaginez ce simte un fan, care viseaza la asa ceva din anii 80 sau 90.

    Totodata si dialogurile sunt bine interpretate, aducand la viata personajele cu accente si tonalitati care reflecta personalitatile lor unice.

    Ca sa mentionez cateva personaje:
    • Kay Vess mi s-a parut foarte misto scrisa si interpretata (taioasa si ironica in replici) dar cumva nu am rezonat cu partea estetica – simt ca puteau sa gaseasca o tipa mai carismatica, sau poate cu trasaturi mai feminine, cel putin pentru gusturile mele.
    • ND-5, desi mi-a placut in mare parte, uneori, ca parte de poveste, parea prea uman prin ce si cum spune.
    • Cei 7 experti mi s-au parut foarte bine interpretati, fiecare diferit nu doar prin locatia si istoria lor, dar si prin rasa fiecaruia.
    • Iar sefii sindicatelor mi s-au parut foarte bine interpretati, credibili si o alegere excelenta a actorilor care i-au jucat.

    Overall mi s-a parut un joc excelent din punct de vedere grafic si mai ales pe partea de sunet, poate unu din cele mai “aratoase” de anul asta, desi am avut cateva super rare locatii si momente cand, cu tot RTX-ul lor, mi se parea ca arata ca un joc din era X360/PS3.


    Gameplay

    Pe partea de gameplay, as putea spune ca jocul sufera cel mai mult, nu doar din pricina asteptarilor jucatorilor, dar mai ales prin realizare.

    Iar asta, asa cum am mentionat si in Intro, se datoreaza cumva tot asteptarilor – pentru ca te gandesti ca studioul care a facut The Division (un cover shooter excelent) sau Assassins Creed (cu world traversal si platforming foarte bine implementate), nu mai zic de Splinter Cell, nu are cum sa faca ceva inferior, cel putin in partile unde au o experienta Masiva in spate.

    Desigur ca diferenta majora in cazul de fata, la fel ca in cazul Avatar, jocul pare ca se indeparteaza intentionat de jocurile tipice Ubisoft de genul Assassins Creed, Division, Far Cry sau Watch Dogs, cu bune si cu rele.

    Astfel ca primele 1-2 ore au fost cumva mai dificile in cazul meu.
    Ma asteptam sa se controleze personajul intr-un anumit fel. Ma asteptam sa pot interactiona cu mediul intr-un anumit fel. Ma asteptam sa vad un anumit nivel de animatii.
    Dar asteptarile au fost gresite, tocmai pentru ca jocul este atat de diferit - intentionat sau nu, poate in urma hate-ului general pe care-l au jocurile Ubisoft datorita faptului ca sunt prea similare, indiferent de joc sau de gen.

    Este departe de un joc rau, doar ca nu poate fi perceput ca un joc "next-gen", nici macar current gen, pentru ca orice alt joc cu care as vrea sa-l compar (fie din punct de vedere a mecanicii de joc, fie ca gen, fie ca ambient) ii este superior acestuia.

    Pot intelege cumva ca au vrut sa se distanteze de jocurile deja existente in acest univers (Jedi games de la EA), astfel ca au ales o abordare concentrata pe stealth si arme, nu pe forta si sabii laser.
    La fel, pot intelege ca au vrut sa se distanteze de jocurile proprii, pe care lumea le critica pentru anumite aspecte (prea multe lucruri de facut, prea multe markere pe ecran, prea mult grinding pentru a putea continua povestea, samd).

    Dar nu pot intelege cum au ajuns sa foloseasca doar 2-3 elemente de gameplay si totusi sa nu le faca cel putin la nivelul propriilor jocuri.

    De ce spun asta?
    Well, Kay este un personaj versatil capabil sa abordeze situatiile in moduri diferite – in principiu.
    Sistemul de lupta propriu-zis iti permite sa alegi intre confruntarile directe, folosind pumnii si pistolul din dotare sau unele dintre armele scapate de inamici sau abordarile stealth, in care poti folosi mediul pentru a te ascunde si a elimina inamicii fara a fi detectat.

    Luptele sunt intense si cumva tactice, fortand jucatorul sa gandeasca rapid si sa se adapteze in functie de situatie – cand totul functioneaza asa cum ar trebui.

    Problema intervine cand mare parte a misiunilor sunt obligatoriu stealth, iar daca esti detectat, e mission over.
    Pana si asta ar fi ok, daca nu ar exista o inconsecventa frustranta la aproape fiecare encounter.

    Sunt cazuri cand un inamic nu te vede desi sta la 3 metri de tine cu fata la tine si sunt cazuri cand un inamic te vede de la 50 metri desi sunt niste obiecte intre voi.

    Si mai sunt cazuri foarte rare, dar incredibil de frustrante, cand esti vazut prin spatiul dintre cutii (ala milimetric) sau prin ziduri, iar asta ori iti strica misiunea si esti nevoit sa o iei de la zero, ori iti strica doar momentul de stealth si incep alarmele si navalesc peste tine 20 de costume albe si trebuie sa joci rambo style.

    La fel si in open world, sunt cazuri cand mergi cu viteza pe speeder pe langa un punct de control si cei de acolo ori nu se activeaza, ori se activeaza doar pentru investigare (semn portocaliu deasupra capului), iar tu avand viteza, scapi instant.
    Dar sunt cazuri cand faci exact acelasi lucru in exact aceleasi locuri si inamicii se alerteaza direct (semn rosu deasupra capului), incep sa traga in tine, sa activeze alarma si sa plece in urmarirea ta, desi nu ai facut absolut nimic.

    Partea de combat cu shooting se simte bine, dar cumva basic/invechit ca feeling si mecanici, desi luptele overall sunt spectaculoase, cu multe lasere, explozii si efecte de particule.
    Pana si o functie de change shoulder while aiming lipseste si de multe ori in combat, daca esti langa vreo usa/cutie/perete, schimba automat stanga/dreapta si inapoi in functie de cum te misti, de te ameteste.

    La fel sistemul de cover este ceva super rudimentar, nu exista snap to cover, ci doar te lasi pe vine si mergi asa, fara un sistem de cover shooting, blind fire sau atac stealth peste cutie/gard.

    La fel si partea de Stealth, care se simte bine, dar cumva basic/invechit. Te furisezi pe dupa toate obiectele, prin spatele inamicilor care nu te vad/aud in cea mai mare parte a timpului cat timp nu esti in conul lor de vizibilitate si cel mai des intalnit, te strecori printr-un milion de tuneluri care cumva, se gasesc pe fiecare planeta, in orice locatie.

    Si la fel pot spune si despre platforming, care se simte bine atunci cand functioneaza cum trebuie, dar este implementata la un nivel rudimentar si putin clumsy, de apasat A/X si o directie pentru a te prinde de urmatoarea grinda galbena sau de un perete pe care te poti catara cu mainile goale si uneori ne folosim de carlig pentru a ajunge in unele zone mai inalte sau pentru a trece peste un gap mai mare.
    Intr-adevar, nu este nimic dificil sau cu elemente de durata mare, dar sigur se putea mai bine.
    Desi vreau totusi sa mentionez unele puzzles de traversal care implica vant, care sunt putin mai bine gandite.

    Inteleg ca poate fix asta este esenta jocului, personajul este un outlaw si outcast si nu stie sa faca decat chestii rudimentare. Este singura, doar ea cu Nix, singurele aliante sunt cele legate de interes si beneficii.
    Un astfel de personaj supravietuieste fara sa iasa in evidenta si fara sa se arunce guns blazing in fata celor mai puternici inamici.

    Pe partea de arme ai un Blaster (pistol cu laser) caruia ii poti pune niste adaptoare pentru a avea inca 2 functii (1 folositoare pentru puzzles si dupa cateva upgrades, pentru a inactiva scuturile inamicilor si 1 mai puternica, folositoare pentru a distruge anumite pietre/anumiti pereti, sau poate avea rol de grenada, explozand la impact).
    Ce-mi place este ca Blasterul are munitie infinita, dar se supraincalzeste si ca sa-l racim, avem 2 optiuni (ca in jocurile Gears of War) asteptam cateva secunde sau apasam un buton la momentul potrivit si se raceste instant.
    Dar cel mai mare plus pentru mine este faptul ca au eliminat nevoie de a cauta/colecta munitie.

    Iar pe langa acel Blaster, poti ridica armele scapate de inamici, de care te poti folosi doar pana se termina munitia sau pana faci orice actiune fizica (catarat, coborat, intra in vreun vent, pocnit un inamic, samd), cand ii da drumul din mana.

    Pe masura ce progresezi in joc, Kay isi poate dezvolta abilitatile si echipamentul, deschizand noi moduri de a-ti infrunta inamicii. De exemplu, poti sa iti personalizezi armele, sa inveti noi tehnici de lupta sau sa achizitionezi echipamente care sa iti ofere avantaje tactice.

    Ca sa mentionez cateva din aceste tools:
    • Data Spike cu care incepi si care este un fel de lock picking ascuns in spatele unui rhythm game foarte interesant prin simplu fapt ca te tine atent chiar si la a o mia utilizare
    • Slicing Kit pentru a deschide anumite usi, care este de fapt un hacking mini game in genul Wordle – un fel de guessing game in care avem cateva casute goale si cateva cu simboluri si trebuie sa identificam in ce casuta se potriveste ce simbol, inainte de a epuiza numarul de incercari. Dupa ce trimiti o incercare, simbolurile adaugate se coloreaza cu albastru daca este pozitionat corect, cu rosu daca nu se gaseste deloc, sau cu galben daca simbolul se regaseste in “parola”, dar este amplasat gresit.
    • Grappling hook pe care-l avem de la inceput dar pe care-l putem folosi doar in anumite locatii predefinite si care nu are o fizica grozava
    • Grenades si Smoke Bombs pe care le deblocam pe parcus
    Si alte cateva pe care va las pe voi sa le descoperiti.

    Iar pentru world traversal avem un Speeder, o motocicleta care leviteaza, care se controleaza destul de usor pentru cat de rapida este si care poate fi upgradata, dar are o mica problema – uneori, la anumite obstacole putin mai inalte, nu se ridica peste ele ci…se loveste de ele si te arunca din sa, iar fiecare astfel de aruncare, iti ia cate o liniuta de la bara de viata.

    Iar daca asta este un lucru destul de rar intalnit in zonele deschise (poate doar sa fi super neatent), unde de regula vezi obstacolele peste care nu poti trece si incerci sa le ocolosesti sau sari (daca ai deblocat abilitatea), dar exista o planeta care are drumurile foarte inguste si pline de vegetatie si copaci inalti unde mersul pe Speeder, dar mai ales urmaririle si fuga de Imperiu au creat niste experiente mega frustrante, de ma loveam si de copaci si ma arunca si ma prindeau/omorau aia, ma loveam si de pietre mai mari, de barierele ridicate de ei, de diverse animale sau vehicule din trafic, de-mi vedea sa abandonez jocul.

    Totodata, camera cand esti pe speeder, este putin prea jos, cam ca in GTA IV si-ti ia ceva timp sa te obisnuiesti sa dai din stick dreapta putin in sus, in timp ce controlezi motoru.

    Nu ma intelegeti gresit, Speeder-ul este realizat bine si interesant, arata bine, se controleaza bine, se poate si imbunatatii si customiza vizual, te ajuta teribil de mult in explorare si senzatia de viteza este reprezentata bine, dar cumva nu se ridica la nivelul motocicletei din Days Gone sau a calului din RDR2.

    De asemenea, jocul iti permite sa treci fara intreruperi intre explorarea terestra si luptele spatiale. Navigarea prin spatiu este fluida cu un control intuitiv si simplificat, oferind jucatorilor ocazia sa descopere statii spatiale si alte locatii interesante prin misiuni secundare sau loot, precum si sa ia parte la lupte spectaculoase.
    Recunosc ca nu m-a atras prea mult partea asta si exceptand misiunile principale, am facut doar cateva misiuni secundare sau cautat loot, fara sa petrec mai mult de 1h in aceasta activitate, desi am facut cateva misiuni secundare pentru a customiza putin nava, nu doar vizual, dar si cu arme sau armuri mai bune.

    Navigarea si combatul mi s-au parut la nivelul navei din Starfield, desi aici cred ca e putin mai simplificata schema de control in combat.

    In schimb zona spatiului fiecarei planete este destul de mare cu multe lucruri de facut si nave de infruntat si daca va atrage acest aspect, sunt sigur ca puteti pierde multe ore multumind copilul interior care visa la aceste momente de cand ati urmarit cu drag trilogia initiala.

    Un alt aspect esential al gameplay-ului este sistemul de reputatie/decizii, care influenteaza cursul povestii si relatiile lui Kay cu celelalte personaje.
    Alegerile tale pot afecta nu doar modul in care esti perceput de diversele factiuni din joc, dar si oportunitatile disponibile pe parcurs. Acest sistem adauga o dimensiune strategica si emotionala jocului, facand fiecare decizie sa conteze.

    Acest sistem mi-a adus aminte de jocul Mercenaries, unde cu cat faci mai multe misiuni pentru o factiune, superi alta factiune si efectiv nu ai cum sa-i impaci pe toti, asa ca trebuie sa-ti alegi favoritul sau sa-ti vezi un interes.

    Echilibrul dintre factiuni, care, desi este greu de pastrat, cu grija si dedicatie poate fi obtinut, poate veni cu avantajul unor componente speciale si preturi reduse la vendors, acces catre anumite zone si contracte si, nu in ultimul rand, fast travel in teritoriile factiunilor cu care esti intr-o relatie buna.

    Spre exemplu, avem o misiune sa luam un intel pentru un cartel, iar la finalul misiunii, ne abordeaza un individ de la alt cartel care ne spune ca daca suntem dispusi sa le dam lor acea informatie sau sa tinem ascunsa de cine ne-a dat initial acea misiune, ne pot da ei banii/creditele promise initial, dar ne si creste reputatia pentru ei, lucru care ne poate ajuta daca vrem sa accesam o zona controlata de acel cartel sau un comerciant de-al lor care vinde lucruri pe care nu le putem gasi in alte parti.

    Iar parte din aceste lucruri pe care le putem face prin zonele controlate de unele factiuni se afla si 2 activitati:
    • cursa de cai sau ce animale sunt alea, unde nu am aprofundat prea mult pentru ca mi s-a parut cumva random castigul, mai putin cand descopeream cate un data pad cu aranjarea cursei, desi chiar si atunci nu-ti spunea pe cine sa pariezi, ci spunea sa-l alegi pe cel mai mare/mic/gras/slab, iar lucru asta trebuia sa-l notezi sau retii, pentru ca nu era marcat de joc in vreun fel – un lucru excelent in opinia mea, pentru ca nu-ti mai da jocul mura-n gura totul;
    • jocul de carti Sabacc (presupun ca este un joc cunoscut de fanii seriei), care este un joc de carti destul de usor de invatat dar destul de addictive (asemanator Gwent in Witcher 3), nu pentru potentialele castiguri, pentru ca nu poti paria prea mult pe un joc, dar pentru ca este foarte simplu si intens, astfel ca m-am trezit cumva dependent de el si am inceput sa ma pun bine cu o anumita factiune, pentru a avea acces la mesele de High Rollers din zonele lor.

    Tot pe partea de activitati, as vrea sa mentionez un mini game/QTE simpatic cand mananci impreuna cu Nix in anumite localuri, similar cu ce este in jocurile Yakuza. Mi s-a parut un change of pace interesant, cu animatii frumoase si o oarecare apropiere de Nix, iar daca va deranjeaza acele QTE, le puteti dezactiva din setari.

    O alta activitate interesanta similara cu ce am regasit in Avatar o reprezinta misiunile de investigatii in care trebuie sa triggeruim anumite evenimente/dialoguri sau sa ascultam anumite discutii prin orase pentru a putea descoperi unde se afla misiunea.

    Totodata, in spiritul jocurilor Ubisoft, explorarea iti este rasplatita la fiecare pas si efectiv esti mai mult decat incurajat sa te abati de la drumul principal.

    Ca un minus in partea de explorare, trebuie sa mentionez lipsa unui mini map care ar fi super util mai ales in orase, unde jocul ne obliga sa intram constant in meniu si sa ne uitam la harta doar ca sa ne orientam rapid in spatiu.

    Si ca tot am mentionat distantarea de alte jocuri facute de Ubisoft, schimbarile pe partea de open world sunt vizibile cu usurinta.
    Star Wars Outlaws se simte cumva mai organic si nu mai simtim ca totul este un checklist, iar asta pentru ca nu mai avem 1000 de markers puse automat pe harta cand ajungem intr-o zona noua - daca gasim noi ceva informatii pe un data pad sau vorbim cu cineva despre ceva, apare o iconita cu o lupa undeva pe harta, unde putem investiga zona sau gasim comori, dar altfel harta este aerisita si chiar la o prima vedere, ai putea spune ca jocul nu are prea mult continut.

    Totodata, asemanator cu Avatar, nu mai avem “GPS route” pe care sa-l urmam spre un anumit punct sau ceva care sa ne duca acolo automat (vezi calul din AC-urile recente daca alegem noi) si de data asta chiar trebuie sa ne orientam doar cu busola din partea de sus a ecranului si cu harta accesibila la o apasare de buton.
    Ba chiar avem un treasure hunt interesant cu o harta holografica ce ne arata unde ar trebui sa gasim comoara, iar jocul lasa la latitudinea noastra sa gasim acea locatie si apoi acea comoara.

    Desigur ca acest lucru nu va fi pe placul tuturor, mai ales ca nici nu am vazut o setare pentru a aduce acesta optiune in joc, dar mi se pare mult mai lejer si aerisit asa.

    O alta implementara mai naturala o regasim pe partea de upgrades, unde nu mai avem un ecran cu 1000 de stelute de upgradat, sau puncte cu care sa putem debloca abilitati noi.
    Acum daca vrem sa invatam o abilitate noua, trebuie sa gasim o persoana care sa ne invete acea abilitate.

    Iar daca vrem sa ne upgradam pistolul sau speeder-ul, trebuie sa gasim si piesele necesare, dar si persoanele care ne pot ajuta sa le upgradam – acei experti mentionati mai sus.

    Iar toate astea vin cumva natural, multe le putem descoperi in open world, sau le descoperim cand facem alte misiuni prin baze sau doar ascultand ce vorbeste lumea prin orase sau baruri, astfel dandu-ne mici tips despre acei experti.
    Unele abilitati vor fi deblocate ca parte a progresului principal, dar majoritatea sunt optionale si necesita localizarea expertilor, castigarea increderii printr-o misiune in scop personal si abia apoi vei putea debloca mai multe abilitati de la acesta fie prin indeplinirea anumitor sarcini, fie gasind obiectele necesare.

    Tot acest proces mi s-a parut mult mai satisfacator, si am simtit ca este facut intr-un mod natural si deloc frustrant, tocmai pentru ca nu o faci de sute de ori si nu este acelasi tip de misiune.

    Am mentionat ca atat Speederul cat si nava (the Trailblazer) pot fi customizate intr-o oarecare masura, dar nu am mentionat faptul ca si Kay si Nix pot fi customizati.

    Astfel ca pentru Kay avem customizarea vizuala, unde putem gasi sau cumpara alte bluze, pantaloni sau centura cu toc pentru pistol (holster), loc unde a fost putin implementata o mecanica RPG, intrucat anumite haine pot oferi anumite modifiers individuale sau daca avem set complet exista un buff si mai mare (de genul viata care se regenereaza sau rezistenta la explozii).
    Dar pe langa acestea, mai exista anumite Charms care nu au niciun impact vizual dar ofera un anumit boost sau efect special.

    Si cum Nix este un personaj la fel de important, nu putea duce lipsa de o oarecare customizare. Astfel ca avem diferite accesorii sau mancaruri care ne pot oferi un oarecare avantaj – spre exemplu Nix poate arunca automat toate grenadele care aterizeaza langa noi.


    Concluzie

    Am scris mult si sunt sigur ca tot am reusit sa omit multe lucruri, dar at the end of the day, ramane intrebarea: Este Star Wars Outlaws un joc bun?

    Iar raspunsul este de o antiteza ciudata rau de tot.

    Star Wars Outlaws este un joc remarcabil care reuseste sa captureze esenta universului Star Wars intr-o maniera proaspata si captivanta.
    Este un joc spectaculos cu o atmosfera senzationala, dar cu mecanici primitive/invechite, care te pot scoate usor din atmosfera.
    Nu este un joc slab sau prost, ci doar sub nivelul asteptarilor sau a altor jocuri open world de acest nivel (AAA), cu mecanici inferioare majoritatii jocurilor aparute nu doar recent, dar in ultimii 10-15 ani, insa cu o atmosfera delicioasa.

    Shooting-ul e basic. Stealth-ul este basic, si nu functioneaza cum te-ai astepta. Platforming-ul e basic si clumsy.
    Dar totusi este addictive intr-un mod natural, de nu-l poti lasa din mana, chiar daca-ti pica ochii in gura de somn.

    Arata senzational. Suna senzational. Este incredibil de fun, atat cand te plimbi prin lumile alea superbe si descoperi comori sau personaje interesante, dar mai ales cand treci prin povestea presarata de destule intorsaturi de situatie sau personaje interesante.

    Depinde de tine daca accepti toate astea pentru cat de misto este jocul overall, sau te enerveaza atat de tare incat preferi sa nu joci chiar daca esti fan al universului.

    Daca reusesti sa accepti aceste lucruri, Star Wars Outlaws este un must-play pentru orice fan al francizei si pentru cei care cauta o aventura open-world de calitate.

    Personal pot spune doar atat – Star Wars Outlaws este un dezastru magnific!
    Dupa primele 1-2h nu m-am asteptat sa ma distrez atat de mult. Efectiv il ador!

    Multumesc celor de la Ubisoft pentru exemplarul jocului oferit pentru review.



    Nota

    Story: 8
    Gameplay: 7
    Sunet: 9
    Grafica: 9
    Fun factor: 9

    Nota Finala: 8.5
    Attached Images Attached Images star_wars_outlaws.jpg swo_1.jpg swo_2.jpg swo_3.jpg swo_4.jpg swo_5.jpg swo_6.jpg swo_7.jpg swo_8.jpg swo_9.jpg swo_11.jpg swo_12.jpg swo_13.jpg swo_14.jpg swo_15.jpg swo_16.jpg swo_17.jpg swo_18.jpg swo_19.jpg swo_20.jpg

  2. #2 SP
    Member codpin's Avatar
    Multumesc pt review! M-am hotarat sa astept ori o ieftinire masiva ori sa intre in vreun Game Pass sau ceva sa-l joc gratis.

    Vezi ca ai gresit data lansarii, ai pus 30 sept dar e august de fapt.

  3. #3 SP
    Member tudort's Avatar
    Super review. Îl joc și eu pe Ps5 și sunt încântat. Folosesc modul 40hz pe un tv 4k cu vrr și nu dezamăgește. Spor la joacă tuturor.

    Sent from my Pixel 8 Pro using Tapatalk

  4. #4 SP
    Senior Member Espiritus's Avatar
    "Este departe de un joc rau, doar ca nu poate fi perceput ca un joc "next-gen", nici macar current gen, pentru ca orice alt joc cu care as vrea sa-l compar (fie din punct de vedere a mecanicii de joc, fie ca gen, fie ca ambient) ii este superior acestuia."

    Și tot Răzvan: 7/10 pentru gameplay.

    Mi se pare ca de obicei faci review-uri mișto, dar de data asta simt ca am citit IGN - ei mai au obiceiul sa prezinte o disonanță evidenta între text și note. Daca spui ca toate celelalte AAA se joacă mai bine și Outlaws e pe ultimul loc, nu ar trebui sa fie 1/10? 5/10 e teoretic la mijloc, not great not terrible, trece anul fara restanțe dar fara sa fie remarcat.

  5. #5 SP
    Senior Member Srachi's Avatar
    \
    Quote Originally Posted by razvanrazy View Post
    Daca in schimb avem un PC foarte bun, cu un 4090 (si un procesor de top, mult RAM si un SSD rapid), jocul dispune de un mod grafic High End, cu RTXDI (Ray Tracing Dynamic Illumination) si Ray Reconstruction (feature pe care doar in Cyberpunk 2077 l-am mai vazut), iar acestea 2 extra implementari, fac jocul sa arate in toate cadrele, ca scene randate in programe profesioniste de grafica (Maya, 3D Studio Max) si sper din tot sufletul ca pe urmatoarea generatie de console sa vedem astfel de features implementate macar la 30fps, pentru ca jocurile arata absolut senzational.
    Ray Reconstruction are si Alan Wake 2 si arata bestial precum si in Cyberpunk, chiar face diferență! Cred ca chiar si Black Myth Wukong are RR doar ca meniul de setari este tare interesant la BMW, ai setare pt Full Ray Tracing on/off iar daca ii pe on poti alege low, medium si high, probabil high este cu path tracing si ray reconstruction dar jocul nu-ți da detaliile astea. Is curios sa văd cum arata ray tracing in SW Outlaws pe PC.

  6. #6 SP
    Why so serious ? razvanrazy's Avatar
    Quote Originally Posted by Espiritus View Post
    Și tot Răzvan: 7/10 pentru gameplay.
    Nu e chiar asa - asta am tot spus de antiteza aia. El de fapt are gameplay super ok, doar ca super "basic". Dar ce e acolo, e ok.
    Clar e loc de mai rau, cum e loc de mult mai bine.

    Iar la gameplay intra mai multe, inclusiv cum se controleaza motoru, cum joci carti si multe altele - cel putin eu asa consider, ca nu intra doar cele 3-4 categorii generale.

  7. #7 SP
    Senior Member Xander RO's Avatar
    Excelent review! Initial am refuzat sa ii dat atentie pentru ca n-am tocmai o relatie de prietenie cu universul Star Wars, dar m-ai facut sa-mi doresc sa il incerc!

Your post count prohibits you from posting new replies in this forum!
Users with less than 1 posts cannot reply to threads here. Your post count is currently . You need to post first in the Intro thread.

Similar Threads

  1. Star Wars Outlaws By paul in forum Console Club
    Replies: 74 Last Post: 27-09-2024, 22:46
  2. Replies: 0 Last Post: 13-04-2012, 09:52
  3. Replies: 0 Last Post: 03-04-2012, 10:43
  4. User Review: Star Wars The Force Unleashed 2 By naz in forum Game Reviews & Previews
    Replies: 7 Last Post: 07-01-2011, 19:13
  5. Replies: 1 Last Post: 13-11-2010, 00:11

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts